сряда, 15 март 2017 г.

One of my days: Вароша

Здравейте,
Днес ще ви покажа малко снимки от последното ми пътуване, този път от Ловеч и по-конкретно - възрожденския квартал Вароша. 

 

Не за пръв път съм в Ловеч, но до сега не съм го виждала в такава светлина. До този момент винаги времето е било мрачно, настроението е липсвало или пък времето за разходка е липсвало. Затова и не съм намирала нищо очарователно в града. Дали обаче, заради топлия ден и слънцето решило да се покаже иззад облаците, доброто насторение или пък нещо друго, през този ден Ловеч беше красив.  



В квартала се намират Ловешката крепост, както и жилищата на местните търговци и занаятчии. От най-високата част, където се намира и паметника на Васил Левски, се разкрива невероятна панорамна гледка на целия град и околността. 

 

Уличките са малки, тесни, криволичещи и обградени от двете страни с високи каменни зидове. Бабите се бяха показали на входните врати и си говореха, наблюдаваха преминаващите и също се радваха на хубавото време. Всичко това навява онова архаично чувство, което толкова обичам.





И предполагам, ако четете блога ми вече се досещате, преминаваме към любимата ми част, а именно- крепостта и гледката от високо. Казвала ли съм ви преди, че имах страх от височини. И все още го изпитвам понякога, ако трябва да съм честна... Но как да пропусна подобни гледки! Обожавам ги и напълно си заслужава.



От самата крепост, също останах много удовлетворена. Много е жалко, когато исторически обекти, резервати и като цяло места, които са запазили народния дух и културата, биват запуснати и оставени да бъдат разрушени от времето, а и от хората. Тук не е така. Полагат се грижи всичко да бъде поддържано и адаптирано за посещения, което прави добро впечатление.


Ловешката крепост датира още от Първото българско царство и още от тогава се е превърнала в символ на града. Издигайки се величествено над него, пазейки и напомняйки за миналото продължава да буди възхищение у тези, които погледнат към нея.









Непременно ви препоръчвам стария квартал на Ловеч за неделна разходка и отдих!
Следва продължение...



1 коментар:

  1. Отново един много лежерен и приятен за четене пост. Била съм само веднъж Ловеч и то преди 10 години сигурно, но си спомням, че и при мен валя :Д Явно в това му е чара на града. И може би заради времето си спомням единствено закрития мост. Нямам търпение да видя от кое място ще е следващия пост! :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...