петък, 17 февруари 2017 г.

Ревю: "Всички нюанси лилаво" на Елизабет Крафт и Шея Олсън


  • Автор: Елизабет Крафт и Шея Олсън
  • Издателство: Ера
  • Брой страници: 254
  • Оценка в Goodreads: 4/5

 "Да следвам своя път неотклонно и да не допусна грешките на майка си и сестра си е основната ми цел. Мъжете, любовта и ... сексът объркаха живота им напълно. Аз няма да допусна това да се случи  и с мен.
Но това беше преди Тейт.
Преди най-известната поп звезда на планетата да влезе в живота ми.
Преди частните самолети, тайните срещи и песните, написани специално за мен.
Има толкова неща, които не знам. Защо се е отказал от музиката? Къде изчезва, когато не сме заедно? Какво тъмно минало крие?
Но когато ме целуне, бъдещето изглежда адски  далечно. И сега... вече не съм сигурна какво искам.


Страст. Желание. Саможертва. 
Понякога трябва да си склонен да рискуваш всичко."


Днес съм тук, за да ви представя една книга, която се появи в точния момент. Точно така, тя попадна при мен в много подходящ момент, откъдето и да го погледнеш. Затова и искам за благодаря на издателство Ера, задето ми гласуваха доверие и ми предоставиха възможността да изкажа искреното си мнение за книгата.

На първо място искам да кажа, че книгата се чете доста бързо. "Всички нюанси лилаво" е леко четиво, наситено с романтика и сладост, което предоставя на читателите необходимата доза романс, през този месец на любовта.

Неподправена и емоционално наситена, караща те да се усмихваш на всяка страница, това е "Всички нюанси лилаво". Атмосферата, която струи от страниците и е точно онази напомняща за първата любов, за приключенията, в които се спускаш с главата напред, без да се притесняваш от последствията. За откраднатите целувки. За споделените моменти. Но не всичко е цветя и рози, в този случай лилави 😉. Заедно с първата любов се появяват и препятствията, страха и неодобрението. И точно за всичко това се говори в тази книга. Първата любов, а и всяка следваща, изправя хората от връзката пред нови трудности, поставя ги пред изпитания и изпитва доверието им. Авторите ни разказват точно историята за любовта на Шарлот и Тейт, във всичките и отражения - сладка, емоционална, предизвикваща болка и изпитваща търпението и вярата.

"Защото розите не бива да се опитват да бъдат нещо, което не са."

Харесва ми това, че е обърнато внимание на малките детайли и, че в процеса на четене, читателя разбира от какво значение са всъщност те за героите. Всяко нещо изглежда обикновено, вписващо се в обстановката, но няколко страници по-напред забелязваш, че има причина то да е добавено. И допринася за цялостната картинка.


Историята не претендира да бъде поучителна и някъде там, да е скрит дълбокият замисъл. Напротив, тя е създадена, за да отпусне читателя и да го пренесе в топлия Ел Ей, да го срещне с героите и да разкаже историите им. Да разкаже за приятните моменти, за мечтите относно бъдещето и за трудностите от миналото. Точно тук се крие и тънката граница, защото всеки герой има собствена история зад гърба си. И макар последствията от стореното са очевидни, те често убягват на героите. Това не рядко се случва и в реалния живот. И тази книга ни напомня за това. Точно това е и причината, защо я харесвам толкова много.

Героите са колоритни и емоционални, интересни и отличаващи се по-свой собствен начин. И това наистина ми харесва. Шарлот е целеустремена и решена на всяка цена да не следва стъпките на жените от семейството си. Моето отношение към нея беше или едната крайност или другата. Много ми допадна тя да бъде твърда, решителна, самостоятелна и стриктно следваща целите си. На моменти обаче ми изглеждаше и слабохарактерна, заради това, че все пак се поддаваше на чувствата си, въпреки решенията, които е взела. Като цяло обаче я смятам за интересна героиня. 

"–Триъгълниците са най-устойчивите фигури. Издържат на тежести от всички страни.
–Трябва ли да си силна и издръжлива?
– Всички трябва да сме... понякога..."


Тейт е типичен персонаж от книги в този жанр. Рок звездата, която се е самозабравила и загубила себе си в света на известните. Интересното при него е, че той не е изграден само като супер красивият, арогантен и самовлюбен персонаж, който обикновено срещаме в тези книги. Малко объркан, лично на мен ми изглеждаше такъв, по отношение стойността на материалното, вглъбен в историите от миналото си, но заедно с това и изключително мил в опитите си да зарадва Шарлот.

" –Някой ден...
 – Какво някой ден?
 – Някой ден ще се влюбиш безумно и не знам как
 ще те измъкна от спартанските мускули на якия ти приятел."

Щеше ми се да имаше малко повече за Карлос, най-близкият приятел на Шарлот, както и семейството ѝ. Те бяха хората, които по един или друг начин се опитваха да подкрепят и предпазят Шарлот през цялото време. 


И на последно място искам да се обоснова, защо оценката ми в Goodreads е такава. Това е, защото имах различни надежди за края. Имаше едни проблясъци, че финалът може да е малко по-различен, да има малко повече личностно израстване, което в крайна сметка не се случи така както ми се искаше и ме остави малко разочарована. Но това, че аз имах различни очаквания, не прави краят или цялата книга по-малко задоволителна. 

Беше удоволствие да се гмурна между страниците, след поредния изпит, да се откъсна за малко от истинския си живот и да опозная повече героите. "Всички нюанси лилаво" е книга, която ще ви кара непрекъснато да се усмихвате и да изживеете първите любовни трепети.

Ако търсите книга за любов, но не само приятните аспекти от нея. Ако я искате в цялата и прелест, заедно с трудностите, пред които ни поставя, за последиците от грешките и страха, от това което предстои, то "Всички нюанси лилаво" е вашата книга и определено няма да останете разочаровани. 🌹

2 коментара:

  1. Възхитително, красиво написано ревю! Колебанията ми за книгата ме измъчваха от доста време, но след прекрасната ти рецензия несъмнено ще и дам шанс :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Габи! Много се надявам и на теб да ти хареса :)

      Изтриване