събота, 11 февруари 2017 г.

Книжни размисли

Здравейте,
Извинявам се за пропуска в сряда и петък, но се надявам да ми простите. Както знаете, в момента ми е малко трудоемко да се опитвам да бъда и активна в блога, освен останалите ми задачки. Добрата новина е, че ми остана само още един изпит и междувременно мога да се възнаградя с прочитането на някоя книжка. Имам няколко идеи за бъдещи постове, но не мога да се ангажирам с направата им за момента, затова останете на линия. Съвсем скоро се завръщам и ще се придържаме към стария график, с малко повече книжни теми, надявам се. Затова пък днес съм тук, за да ви споделя промените, които претърпях в книжен план...


По някаква причина от известно време вече не ме влече толкова четенето на поредици и едва ли не ми идва натоварващо. Все по-често се хващам, че заглеждайки книгите по рафтовете в книжарницата, ги отсявам много старателно и внимателно избирам следващото си четиво. И в действителност, наистина рядко посягам към книга, която е част от поредица. Освен това, ако все пак реша да го направя в повечето случаи сюжетът и тропите вече съм срещала и това определено не ме кара да искам да я прочета. Станала съм по-критична и със сигурност вкусът ми към литературата се е променил доста от началото на блога. Силно ме вълнуваха, по онова време, антиутопиите, фентъзи-то и young-adult историите, а колкото повече книги бяха толкова по-добре. Съответно, давах мило и драго за поредици, колкото и зле да се отразяваха на бюджета ми. Вече не е точно така и ако се наема с четенето на някоя поредица в подобен стил, трябва наистина, ама наистина да ме е грабнала... В момента има само няколко книги от поредици, които очаквам и то е, защото искам да приключа историята им. Щом са задържали вниманието ми, съм обикнала героите и искам да им дам подобаващ финал. Такива са "Стъкленият трон" и "Двор от рози и бодли" на Сара Маас, "Тъмна дарба" на Бракен и "Алена кралица" на Виктория Айвярд (колкото и разочарована да останах от втората част). 
Още нещо претърпя промяна в читателски план и това е, че станах по-критична към съдържанието на книгите. Не ми е нужно историята само да е красиво написана. Искам да има нещо отличаващо се, нещо, което да ме кара всеки път, когато погледна книгата да се сещам за него... Не е като съвсем да съм избягала от леките и релаксиращи книжки, но те са за онези моменти, в които искам да възвърна отново интереса си към книгите или да разпусна след някоя по-натоварваща. Също така, доста повече внимание обръщам на родните автори и все повече интересни заглавия намирам между тях на лавиците из книжарниците.  
И всъщност, тези промени ми харесват. Надраснала съм един период, в който дадени книги са ми били интересни. И в това, че вече не е така няма нищо лошо. Напротив намирам нови любими книги! Би ми било интересно да разбера как Вие избирате четивата си и кои са любимите Ви жанрове?

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...