четвъртък, 22 декември 2016 г.

Blogmas Day 22: Книжни предложения

Здравейте,
Днес ще си говорим за книги. В последно време тази тема, доста рядко се засяга в блога ми, който по същността си е книжен, но какво да се прави. Зимата е период,  който доста хора смятат за особено подходящ за четене на книги. Първо, студеното време някак предразполага подобна дейност. Другото нещо е, че хората се възползват от периода около празниците, за да отгърнат и някоя друга страница през ваканцията. Ето и защо съм тук днес. Ще ви препоръчам няколко книжки, които са или в едната крайност - романтични до горчиво или малко по-сериозни и мрачни, та да си подхождат със студа навън.
 

Ще започна с "На изток от запада", "Щъркелите и планината" и "Аз още броя дните". Споменавам ги съвсем бързо в началото, защото мисля, че достатъчно съм говорила за тях в предишни постове, а и си имат самостоятелни ревюта (натиснете върху заглавията). Мнението ми и за трите е, че са страхотни и спокойно ви ги препоръчвам, ако искате нещо малко по-мрачно, нещо малко по-истинско, без да е украсено и подсладено.


Преминавам към две книги, които са малко по-сериозни и будещи мрачни мисли. "Светлината, която не виждаме" и "Крадецът на книги", които отново смятам за особено подходящи за сезона, заради студенината и историите, които се развиват между страниците. Книги за хора, които обичат историята и не се притесняват от обема и тежестта (емоционалната, имам предвид) на подобна литература.



Преминавам и набързо през "Никога достатъчни", която е толкова очарователна. Казвам набързо, защото ще се постарая да и направя ревю (очаквайте в понеделник). До момента историята страшно ми допада и съм влюбена в стила на авторката. Наситеност от емоции, завладяващи описания и сърдечна болка. Препоръчвам ви книгата, ако си търсите романтична история, но не както се изразих по-горе - способна да ви догорчее от сладост, а нежна и точно толкова сладка, колкото е необходимо.



Преминавам към две книги, които са точно обратното на гореспоменатата. "Красиво бедствие" и "Обещание" са точно онези лигаво сладникави книги, от които по някое време всеки един читател се нуждае. С тях имам различна история. "Красиво бедствие" беше първата ми от този жанр и за мен има сантиментална стойност. Не мога да отрека, че сюжета не е особено оригинален за жанра, но пък е много сладка и се чете на един дъх. Героите са забавни и малко идеализирани, но си имат и недостатъци. "Обещанието" пък ми беше подарък за миналата Коледа, като имах доста високи очаквания за нея. Които в последствие не се оправдаха. И все пак смятам, че е не лоша книга, отново непретендираща с оригиналност, но пък с интересни персонажи. Като цяло и двете книги биха се харесали на почитатели на contemporary romance жанра.


И като за последно добавям и една антиутопична поредица, която просто обожавам. "Разбий ме" е мрачна, смразяваща, преоткриваща и надграждаща се поредица. Героите търпят голямо развитие през цялата история, което според мен е най-интересното в цялата поредица. Защото антиутопиите последните години никнеха като гъби и сюжетите им, колкото и авторите да целят да са различни от масата, се припокриваха. Силен главен женски персонаж, интригуващи второстепенни герои и много действия.



Това бяха кратките ми препоръки за зимни четива. Ако се интересувате от по-детайлно мнение, натиснете на заглавията. Ако съм правила ревю, линка ще ви изпрати там. 
До скоро.

Няма коментари:

Публикуване на коментар