неделя, 18 декември 2016 г.

Blogmas Day 18: Коледни курабийки

Здравейте!
Днес минавам много набързо от тук, за да ви споделя тазгодишния ми опит с коледни сладки. Не веднъж съм споменавала, че готвенето ми е хоби и ми доставя огромно удоволствие да го правя. Не твърдя, че съм специалист, а само, че ми е приятно. Подобно нещо в блога досега не съм правила и го приемам като един вид експеримент, а и разнообразие.

Днес ще ви представя една рецепта за коледни курабийки, която до сега не бях изпробвала и, която смятам се получи съвсем прилично. Правят се лесно и бързо, а резултата е повече от задоволителен.


Рецепта 
за коледни курабийки:
  • 200гр. брашно, като аз използвах обикновено пшенично, но смятам, че и с пълнозърнесто или от лимец, също би се получило добре.
  • 25-30гр. какао
  • 1/4 бакпулвер
  • щипка сол
  • 100гр. меко масло
  • 100гр. кафява захар
  • 1 яйце
  • ванилия и канела на вкус
  • портокалови корички
 

Първо се смесват брашното, бакпулвера и солта. Прибавят се канелата, какаото и ванилията и се оставят настрана. Захарта и маслото се смесват, докато сместа стане еднородна (това го направих на ръка, но може и с бледнер) и се добавят яйцето и коричките. Постепенно към тази смес се прибавят и сухите съставки. Полученото тесто се разточва на сравнително тънка кора. Пече се на предварително загрята, до 180 градуса, фурна за 10-15 минути и готово. Аз реших да не правя глазура, защото не харесвам, но вие ако сте по-креативни може да направите и различни окраски. 


*Дозировката е за около две дузини курабийки, но зависи от дебелината на разточеното тесто. 
До скоро!

Няма коментари:

Публикуване на коментар