вторник, 20 септември 2016 г.

Книжни предложения за есента ІІ #FallIspired

Здравейте,
Есента е любимият ми сезон. Красив, пъстър и макар, че повечето биха го асоциирали със заспиващата природа, при мен е точно обратното. Събужда ме, вдъхва ми енергия и ме кара да си поставям цели. Есента е най-вече променлив сезон. В един момент слънцето грее ярко от мястото си на небосвода, а в следващия се развихря ужасна буря. Топли дни и студени нощи. Контраст.
Това е темата и на днешния  пост, от серията FallInspired, в който ще ви предложа няколко книги, със сладко-горчив вкус, които според мен са подходящи за есента.  Смятам, че есента е идеалното време за тях, защото повечето имат малко сурова атмосфера и известна доза горчивина. Все пак щом съм ги включила тук, то значи са ми харесали. Адски много при това.




  • "Аз още броя дните" на Георги Бърдаров
    Тази книга не е удобна. Не се побира в отдавна поставените рамки за това, което може да бъде разказано и прието. Тази книга е сурова, пряма и все пак успява да бъде красива. Историята в основата си е мрачна и тъжна, но заедно с това е ужасно пленителна. Роман за любов, за война, за мрак и смърт. История, която те кара да чувстваш. Ревю тук.
  • "На изток от запада" на Мирослав Пенков
    Посегнах към сборника с опасението, че в крайна сметка няма да ми допадне, ще почета от него и след време ще се откажа. И преди съм споменавала, че разказите не са по моята част. Този сборник обаче ме накара да мисля, че все пак има и такива, които ще ми харесат. "На изток от запада" е богата книга. На емоции, смях, плач, на усещането за България. Обичам тази книга, защото освен, че ни връща години назад, чрез някои разкази, ни показва и съвсем близкото минало. И всеки един разказ, бил той и с мрачна насоченост, е някак топъл и любвеобилен що се отнася до родината.
  • "Без Хоуп" на Колийн Хувър
    Типична сладко-горчива история за изгубено минало и надежда, за любов и страдание, за доверие и лъжи. Главната героиня на пръв поглед води съвсем нормален живот, досега е била на домашно обучение и е страняла от технологиите, но видиш ли, от някъде се появява супер привлекателно момче с лоша репутация. От тази среща нататък, животът на младата героиня буквално се срутва. Сюжетът не е рядко срещан, но затова пък авторката има невероятният талант с думите си да те кара да чувстваш, да обикнеш героите и стила и. Всички книги на авторката са свързани с някаква загуба, с хиляди емоции и игри на съдбата. Така, че към която и нейна книга да се насочите, няма да останете разочаровани. Ревю тук.
  • Поредицата "Двор от рози и бодли" на Сара Дж. Маас
    Когато излезе тази поредица, всички твърдяха, че е насочена към различна аудитория от тази на "Стъкленият трон" и аз не можех да си обясня защо. Сега обаче, след като съм прочела и "Двор от мъгла и ярост" съм напълно съгласна, макар и да нямам точно обяснение, защо тази книга е оставила в мен такова чувство. Атмосферата е напрегната и малко мрачна, носталгична бих казала също. Има изобилие от изненади и обрати. Героите са многопластови и със силно интригуващи характери, а описанията на различните дворове и отделни детайли са красиви. Да си призная, от главните герои харесвам единствено Рис, но въпреки това цялата атмосфера е толкова пленителна и поглъщаща, че това не може да ме накара да спра да я чета.
  • Поредицата "Тъмна дарба" на Алекс Бракен
    Мрачна поредица. Изобилие от психическо насилие, тъга, носталгия и във всичко това, Бракен все пак е успяла да вмъкне и няколко проблясъка. Силната приятелска връзка, изградена между главните герои. Любовната история, разбира се, която все пак не е прекалено натрапена и се вписва чудесно в цяла плетеница. И надеждата, че все пак има изход от целия този тираничен живот. Ревю тук.
  • "Сезонът на злополуките" на Мойра Фаули-Дойл
    И на последно място ще ви предложа тази книга, защото макар и да не останах напълно удовлетворена от нея, смятам, че съдържанието и атмосферата и са напълно подходящи за сезона. Макар на мен да не ми допадна, при някого от вас може да е точно обратното. Идеята е много обещаваща, историята е мрачна и потайна със необичаен и странен завършек. Ревю тук.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...