сряда, 31 август 2016 г.

Wrap up: August...

Здравейте,
Ето, че и август се изниза и отново ред за месечния книжен отчет... През изминалия месец прочетох пет книги, като имаше както много добри, така и не толкова.

  • "Неизчезваща" на Алекс Бракен
    Подходих доста равнодушно към втората книга от поредицата на Бракен, но истината е, че "Неизчезваща" ми хареса много. Интересна, взимаща дъха ти в началните страници, и връщаща ти го накрая, за да можеш да беснееш, че следващата част излиза догодина. Краят беше страхотен, както и с първата книга и тук има неочакван обрат в последните страници. И не само там, цялата книга е купчинка от изненади изскачащи от страниците и хвърляща те в неведение за героите.
  • "Самодива" на Краси Зуркова
    Както вече неколкократно се оплаках, "Самодива", хич не ми хареса. Прекалено посредствена ми беше. Героите и сходни на техните характери, вече съм срещала достатъчно пъти, за да търся нещо различно. За тропите се отнася същото. И не, че не уважавам творението на Краси Зуркова, дори напротив- евала!  затова, че е успяла да го направи и още повече, че го е направила в чужбина. Просто за себе си вече съм изчела достатъчно подобни книги, за да търся нещо уникално или в различен жанр. 
  • "Двор от мъгла и ярост" на Сара Дж. Маас
    Тук пък е точно обратното- за тази книга нямах никакви очаквания. А какво стана, тотално ми превзе свободното време и се радвам, че я прочетох. Докоснах се до героите и обикнах някои от тях. Рис и свитата му са толкова свързани по между си, толкова вярващи си един на друг и готови на всичко, за да защитят най-важното... Касиан, Мор, Амрен и Азиел са перфектни герои. Имат история, цветни характери и обща цел. Сюжета на книгата също е доста добър - пълен с обрати и изненади, редуващ приятни моменти, с такива, в които тръпнеш героите да оцелеят. Ужасно много напрежение и емоции, които задържаха вниманието ми до последната страница.
  • "Сърца за разбиване" на Али Новак
    Тук имам само една дума- разочарование. Не, че съм имала някакви големи очаквания за книгата, но никак не ми допадна. Знам, че има доста положителни ревюта, но просто при мен не се получи. Едва успях да я завърша и дори краят и не беше удовлетворяващ за мен. Хареса ми това, че главната героиня се занимава с фотография и в някои абзаци описващи страстта и се почувствах близка до нея, защото аз също обичам да снимам, но тук се изчерпвам с позитивното.
  • "Верижна реакция" на Симон Елкелес
    И черешката на тортата. Както за месеца, така и за поредицата. Много добра финална книга, по нищо не отстъпваща на останилите две. Сладка, романтична история за лошото момче и доброто момиче. Харесва ми, че авторката е избрала да не прекъсва връзката с героите от предишните книги и че те присъстват на почти всяка страница. Така проследяваме и тяхното развитие. А краят беше толкова очакван и приятен. И точно затова харесвам толкова поредицата. Тя не претендира с оригиналност и точно там е магията. Уюта на познатото и вълшебството на авторката да кара думите и да със сладост да се промъкват в главата ти и да издълбаят там, място за героите.

2 коментара:

  1. Страхотен пост! И съм напълно съгласна за "Самодива". Да не говорим, че мистериозният Рис ми напомня по много показатели на Едуард от "Здрач". :D

    ОтговорИзтриване
  2. След всеки един коментар за Двор от мъгла и ярост, все повече искам и аз да я прочета. А колкото до Самодива, напълно споделям мнението ти, определено и аз не останах очарована.

    ОтговорИзтриване