сряда, 27 април 2016 г.

Битката на кориците

Здравейте, 
Ето, че и в моя блог ще се появи така популярното напоследък, сред българските книжни блогъри, сравнение на българските корици, с чуждестранните им варианти. Тук съм с осем сравнения и моят избор за корица. Ще се радвам да споделите в коментарите, кои предпочитате вие...

Поредицата "Скъпоценни камъни" на Керстин Гир
Ruby Red (Precious Stone Trilogy, #1)Рубиненочервено (Скъпоценни камъни, #1)Харесвам и двата варианта на кориците, но американският вариант ми допада много повече. Самата корица ни кара да мислим за пътуване във времето, много красота и нежните детайли ни напомнят за времевия период в някои части и добавят автентичност. Българският вариант изразява по скоро резкия сблъсък между минало и настояще, което също съвпада с историята, криеща се между кориците, но някак чуждестранната корица ми грабва повече вниманието.


"Сезонът на злополуките" на Мойра Фаули-Дойл
The Accident SeasonСезонът на злополукитеТук избирам българския вариант. Отново смятам, че и двете корици са много, но българската повече ми се връзва с историята. Малките детайли в нея са загадъчни, мрачните цветове са малко плашещи, но навяват много мистичност. Цялата корива лъха на магия, докато чуждестранната версия по-скоро не ме кара да  искам да я притежавам и да разбера какво се крие вътре.


"Морето на спокойствието" на Катя Милей
Морето на спокойствиетоThe Sea of TranquilityТова е една от любимите ми книги, и страшно се радвам, че издателство Тиара букс са решили да изберат именно този вариант за българската корица, защото е много красив и детайлността му  допринася за красотата и. Докато чуждестранната изобщо не ми харесва и макар да напомня за някои части от сюжета, определено не би ме накарала да се спра пред нея в книжарницата.


"Graffiti moon" на Кат Кроули
Graffiti MoonGraffiti MoonНе харесвам американската корица, никак. Много е мрачна и малко депресираща, а самата книга ни най-малко не е такава. Тук отново гласувам за българския вариант, защото смятам, че носи много повече  добри емоции. А книгата е толкова сладка, че заслужава корицата и да е красива и набиваща се на очи, но в същото време да не е натрапчива.

Поредицата "Реликвите на смъртните" на Касандра Клеър
Град от кости (Реликвите на смъртните, #1)City of Bones (The Mortal Instruments, #1) Не харесвам българския вариант на кориците. Въпреки, че не се различават много... Да идеята е същата, но българските корици изглеждат прекалено анимирани и недостоверни, докато другата... Другата просто ни кара да отворим въображението си. 




Поредицата "Тръпка" на Маги Стийвотър
Тръпка (Вълците от Мърси Фолс, #1)Shiver (The Wolves of Mercy Falls, #1)Тръпка е една от първите книги, които прочетох и имам само топли чувства към нея. По-късно обаче, когато започнах да се информирам за книгите, попаднах на американско издание на книгата и се влюбих в тази корица. Толкова по -прекрасна е от нашата.  



 "Перфектната химия" на Симон Елкелес
Perfect Chemistry (Perfect Chemistry, #1)Перфектна химия (Perfect Chemistry, #1)Не харесвам чуждестранната корица. Дори я смятам за ужасна, мрачна и ни най-малко не ми се връзва със иначе лежерното съдържания. Вярно, че героите си имат и мрачна страна, но нежният български вариант напомня за сладка тинейджърска романтика, каквато всъщност се крие между страниците. 


"Гондолата на времето" на Ева Фьолер
Гондолата на времето (Zeitenzauber, #1)Die magische Gondel (Zeitenzauber, #1)Харесвам цветовете на българската корица, но харесвам и тези на немската. И като цяло нея харесвам повече. Не съм чела тази книга все още и нямам търпение да го направя, но въпреки че смята , че издателство Ибис са направили добър избор с корицата, лично аз харесвам повече другата. Има нещо магично в нея и то ме кара да избера тази загадъчност, пред нежността на българската.

1 коментар:

  1. Страхотен пост ♥ справила си се чудесно с избора си ! Изцяло на твоя страна съм за всяка книга ! Особено за "Град от кости" - именно корицата десетки пъти ме е възпирала да прочета поредицата .. ♥

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...