петък, 6 ноември 2015 г.

OOMD: Autumn shades


Здравейте! Днес съм подготвила няколко снимки от последната  разходка, която си направихме.
Тази неделя се възползвахме от хубавото време и без много размисли се отправихме към едно място, което от дълго време имам желание да посетя.



В подножието, разстоянието, което трябваше да изминем ми изглеждаше сравнително късо. Оказа се обаче, че доста си походихме... И си заслужаваше за тази гледка. Спираща дъха е.


Много отдавна исках да посетя Бузлуджа и въпреки, че съм се интересувала и знаех за състоянието на паметника, когато се озовах пред него мястото ми изглеждаше пусто. Самата атмосфера беше някак тъжна.



Да, комунизма е в миналото, но все пак е част от нашата история. А този паметник е неговия символ. Символ на един тежък етап от развитието на страната и според мен би трябвало да бъде поддържан. Хората да знаят и да си спомнят, че някъде там в Стара планина има един връх  висок 1441 метра, разказващ за един живот различен от сегашния, по-труден. 



Тъжно и жалко е да наблюдаваш рушащите се плочи, дупките вместо прозорци, графитите-драсканици, според мен правени от млади хора, слабо осведомени за тогавашния живот. Да чуваш звука на течащата вода и да си мислиш, че сградата всеки момент ще рухне пред теб.


Аз не събрах смелост да вляза вътре, но съм абсолютно сигурна, че състоянието там е също толкова лошо, ако не и по-зле.... И като се замисли човек, много паметници в страната са в подобно състояние. Това е лошо, много лошо. Трябва да уважаваме миналото и жертвите правени от дедите ни. 

 

 Тази снимка е взета от интернет, защото аз забравих да направя от подножието, а мисля, че е наистина красиво.

Няма коментари:

Публикуване на коментар