вторник, 7 април 2015 г.

The (non)Ultimate Book TAG

Първо искам да благодаря на Ева (може да посетите прекрасния и блог тук), за това, че ме е тагнала и с голямо удоволствие ще отговоря на въпросите.


Правила на тага:
1. Поставете тези правила.
2. Публикувайте снимка на любимата си корица от книга.
3. Отговорете на въпросите от по-долу.
4. Тагнете няколко души, които също да им отговорят.
5. Отидете в техния блог/туитър и им кажете, че сте ги тагнали.
6. Уверете се, че сте казали на човека, който ви е тагнал, че вече сте взели участие.
I
II
1. Какво четете в момента?
 Днес завърших Рисунка за Айла. Имам нужда да се отърся малко, а и ми се иска да направя ревю на нея и на Ние, лъжците, и за да не ми се натрупа, мисля първо да направя това и чак след това да се захвана с нещо друго.
2. Имате ли някаква идея какво ще четете, щом я завършите?Не знам. Може би Пазителят на Лоис Лаури или Железният светилник... крайно време е да го завърша.
3. Кои 5 книги сте искали винаги да прочетете, но не са били в кръга ви?
 "Крадецът на книги" и "Аз съм пратеникът" на Маркъс Зюсак
"Парижката света богородица"
"Подмененият" на Брена Йованов
 "Да убиеш присмехулник"
4. Какви списания имате във вашата стая/салон точно сега?
Ами имам няколко броя на Cosmopolitan и Glamour.
5. Коя е най-лошата книга, която сте чели?Ако съдим по оценките, които съм давала в goodreads, най-ниските са 1/5,  относно Красив негодник и 2/5 на 50-те нюанса. Мисля, че няма смисъл да коментирам оценките си.
6. Коя книга изглежда наистина популярна, но не ви харесва?
Поредицата Лукс на  Дженифър Л. Арментраут. Не знам защо, но въпреки целия шум, който се вдигна около нея, аз не проявявам никакъв интерес. Не ме грабнаха нито кориците, нито резюметата и десетките ревюта, които съм прочела по техен адрес. Също и Игрите на глада... не се сърдете, просто не ми харесва и отказвам да я прочета.
7. Коя е книгата, която винаги препоръчвате на останалите?
Началото на годината поставих с Проницателят на Анди Андрюс и оттогава винаги я препоръчвам. Наистина много харесвам тази книга и мисля, че всеки може да извлече нещо позитивно от нея.
8. Кои са трите ти любими поеми?
1. "Изворът на белоногата" на Петко Славейков.
 2. "Ралица "  на Пенчо Славейков.
Поемите, на баща и син Славейкови, са  със сходен сюжет. Замисълът е един и същ, поне според мен. И двете творби наблягат на истинската любов и силната воля, които са притежавали хората по онова време. Всеки път, когато ги чета се натъжавам, че вече все по-малко са хората с такъв силен дух и вяра в истината. Обожавам ги и  препоръчвам на всеки, който все още не ги е прочел да го направи.
3. "Зимни вечери" на Христо Смирненски- Помня го още от детските си години и това е един от най- ярките ми спомени свързани с литературата.
9. Къде обикновено купувате книгите си?Обикновено ги купувам от Хеликон в съседния град, защото в моето градче нямаме. Също така доста често си поръчвам и онлайн ( отново Хеликон, store.bg )
10. Къде обикновено четете книги?
Обикновено чета в леглото или... Имам една ниша между гардероба и леглото... там се навирам и гърбът ми се топли на парното.
11. Когато бяхте малки, имахте ли някакви специфични навици за четене? Когато съм била малка, не съм проявявала особен интерес към книгите. Имам бегли спомени как понякога, следобед баба ми е чела книжки.

12. Кое е последното нещо, което оставяте до половината нощ за четене, защото книгата е толкова хубава, че не може да я оставите?
Коя е последната книга, която ме е държала до късно, защото е много хубава?? Ами последно стоях до към два, за да завърша "Ангел с часовников механизъм" на Касандра Клеър
13. Били ли сте някога при четенето на книги "фалшиви"? Доколкото успях да схвана въпроса... не.
14. Някога купували ли сте книга само защото ви е харесала корицата?
О, да. Не много често, но се е случвало. Повечето пъти, когато отивам в книжарницата, знам точно какво търся.
15. Коя беше любимата ви книга, когато бяхте дете? Както казах по горе, не съм се интересувала много от книги. Но когато се е случвало да ми четат е било от едни, които бяха много цветни от някаква поредица.
16. Коя книга промени живота ви? 
Няма как да кажа, някоя определена, защото смятам, че всяка книга, която съм прочела, малко и или много ме е променила и е повлияла на мисленето ми и е причината, това да съм аз в момента. 
17. Кой е любимия ви откъс от книга?
Много е трудно. Да кажем, че за момента любим откъс ми е...

"Те знаят, че в трагедията няма блясък.
Знаят, че нещата в живота не се случват така, както на сцената или между страниците на книгата. Трагедията не е нито наказание свише, нито урок, който трябва да бъде научен.Ужасът не може да бъде приписан само на един човек. 
Трагедията е грозна, заплетена, глупава и объркваща.
Това знаят децата." 
-Ние, лъжците
Е. Локхарт

18. Кои са петте ви любими автора?
 Гейл Форман, Стефъни Пъркинс, Касандра Клеър, Анди Андрюс и Вероника Рот .
19. Книга, за която никой не е чувал, но трябва да се прочете?
 Смятам, че на "Скептици"- Людмил Тодоров и на поредицата " Нощна сянка" на Андреа Краймър се обръща прекалено малко внимание, а това са едни наистина чудесни книги.
20. За кои 3 книги сте "евангелист"?
...
21. Кои са любимите ви книги от автора за първи път?  
Повечето книги, които притежавам.
22. Коя е любимата ви класическа книга?  
Не чета много класическа литература.
III
Нека всеки, който има желание да направи тага. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар