петък, 16 януари 2015 г.

Проницателят- Анди Андрюс

" Аз съм проницател. Това е дарбата ми. Някои хора могат да пеят или да тичат бързо, аз пък виждам разни неща, които другите пропускат. Прозирам ги. А повечето от тези неща изобщо не са скрити, ако искаш да знаеш. ... В различните случки и у всеки човек аз виждам такива подробности, които хвърлят нова светлина върху нещата. Дават нова гледна точка. Всъщност на повечето хора им липсва точно това- гледна точка, по-широк поглед върху цялата картина. Така че аз им осигурявам по- различен поглед. Давам им възможност да премислят, да си поемат въздух и да започнат живота си отново."
Проницателят
Анди Андрюс

Откъде да започна. Тази книга е уникална. Получих я от една приятелка и си мислех,че не е за мен. Но всъщност тази книга е за всеки един от нас. Всеки, който се зачете, ще открие себе си в някоя случка, в даден момент, в нечии мисли. Един добродушен старец, с побеляла коса и кожено куфърче, периодично се появява и си заминава от живота на жителите на Ориндж Бийч, Алабама. В този град, преди четвърт век същият този старец, Джоунс, просто Джоунс, променя живота на едно младо, осиротяло и превърнало се в бездомник, момче. Съветите, които получава момчето, Анди, му помагат до толкова и променят гледната му точка дотолкова, че сега момчето без дом, без семейство, без пари и надежди, спящо под кея , се е  превърнало в зрял мъж с кариера, жена и дете, хубав дом и много приятели. След като е внесъл промяна в живота на Анди, Джоунс изчезва безследно и се появява отново след близо 25 години. Книгата разказва как Джоунс, променя живота на още няколко човека , като им помага да погледнат по друг начин на нещата.

Ето и няколко цитата:

"- Чувал ли си някога за израза: "Не се ядосвай за дреболий?"
- Да - отвърна Хенри.
- Ами - подхвана Джоунс - аз съм тук, за да ти кажа, че той не отговаря съвсем на истината. Виждаш ли "дреболиите" всъщност са онова, което оформя "голямата картина" в живота ни. Много млади хора по света приличат на теб, млади човече. Пренебрегват "дреболиите", като твърдят, че се концентрират върху "голяма картина", без никога да осъзнават, че всяка голяма картина се състои от дреболии. Някога хапал ли те е слон? - внезапно попита старецът.
Хенри поклати отрицателно глава.
- А комар?
- Разбира се че ме е хапал - отвърна младият мъж.
- Ето виждаш ли какво имам в предвид? - възкликна Джоунс - Онова, което наистина те достига и те хапе, са дребните неща."

 "-Много хора си мислят,че за промяната е нужно много време. Не е така. Промяната идва за миг! Тя е внезапна! Може да ти отнеме много време да решиш да се промениш...,но самата промяна се случва само с един удар на сърцето."

 "-Запомни, Анди-...-човек може да направи всичко, което поиска. Може да постигне всичко, което пожелае. Нещата не опират до пари. Нито пък до липса на време. Когато трябва да постигнеш нещо велико в този живот, обикновено онова, което ти липсва, е идея. Времето и парите, приятелю, също са въпрос на гледна точка."

"Няма значение какво е миналото ти, защото винаги можеш сам да избереш бъдещето си."

Най- искрено ви препоръчвам да прочетете тази книга! Заслужава си всяка минута!

Няма коментари:

Публикуване на коментар